Wednesday, February 27, 2013

Tangis Diri. Pergi dariku....Dunia.






Hebat kan dunia. Penuh tipu daya. Penuh kepalsuan. Menipu hati-hati manusia.

Earlier this morning, suddenly terkesima pada ayat yg sdg kubaca. Diteliti, tadabbur, tafakkur. Ayat seperti diatas, surah Hud ayat 15-16.

Maksudnya:

"15. Barangsiapa yang menghendaki kehidupan dunia dan perhiasannya, niscaya Kami berikan kepada mereka balasan pekerjaan mereka di dunia dengan sempurna dan mereka di dunia itu tidak akan dirugikan."

"16. Itulah orang-orang yang tidak memperoleh di akhirat, kecuali neraka dan lenyaplah di akhirat itu apa yang telah mereka usahakan di dunia dan sia-sialah apa yang telah mereka kerjakan (apa yg mereka kerjakan didunia tiada pahala untuk akhirat)."


Apa yg hebat menghentam hatiku didlm ayat ini, pabila Allah memberi kesenangan didunia, untuk kita terus rasa senang disini, dan akan disiksa 'disana'. Allahu Robbi...Allahu Akram...Rela aku miskin didunia, dari hidup papa diakhirat.

Ku tahu Ya Allah, dengan cintamu kpd kami, Kau memberi kesusahan, kau memberi kesakitan, keperitan. Kerna ku tahu, 'disana' tiada lagi semua itu. Kau menguji kami, utk melihat kecintaan kami kpdMu Ya Allah. Sungguh kami lalai dan leka. /--

Ya Allah, jgn Kau pautkan hati2 kami dgn dunia. Jgn hilang kasihMu kpd kami. Cinta dan Harapan kami, hanya UntukMU...

No comments: